صفحه اصلی / تجربه ها / به دوست داران میوه خشک بپیوندید!
به دوست داران "میوه خشک" بپیوندید

به دوست داران میوه خشک بپیوندید!

به دوست داران میوه خشک بپیوندید!

آیا هنوز شک دارید که میوه ها بهترین دوست سلامتی شما هستند؟

میدانید که میوه ها سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند که حتما باید در برنامه غذایی روزانه شما باشند.
اما شاید از آن دسته افرادی باشید که میل زیادی به خوردن میوه ندارید.
یا ممکن است میوه مورد علاقه تان در دسترس نباشد.
یا می خواهید مسافرت ببرید و نمی توانید با خودتان میوه حمل کنید، مخصوصا در این گرما که دیگر چیزی از میوه های شما باقی نمی ماند!

پیشنهاد ما استفاده از میوه های خشک است!

البته میوه خشک نمی تواند جایگزین میوه تازه باشد اما می تواند در نبودن میوه تازه بسیاری از نیاز های شما را تأمین کند.

میوه خشک را جایگزین تنقلات مضر کنید!

به جای تنقلاتی که فقط فشار خونتان را بالا می برد و شما را چاق میکند از میوه خشک استفاده کنید.
البته در مصرف میوه خشک هم نباید زیاده روی کنید زیرا میزان قند و کالری آن از میوه تازه بیشتر است.

خواص میوه خشک

هنگامی که میوه ها را خشک میکنیم به دلیل اینکه آب زیادی از دست می دهد، میزان مواد مغذی آن نسبت به همان مقدار میوه تازه، بیشتر می شود.
البته برخی ویتامین ها مثل ویتامین C و اسیدفولیک در اثر فرایندهای خشک کردن ممکن است تخریب شود اما بیشتر ارزشهای تغذیه ای در طی خشک کردن میوه ثابت می ماند.
میوه های خشک سرشار از فیبر، آهن، سلنیوم و پتاسیم هستند و مکمل غذایی بسیار خوبی به حساب می آیند.

خواص برخی میوه های خشک شده:

ذغال اخته خشک:
طبق بررسی نتایج محققان آمریکایی مصرف ۴۳ گرم زغال اخته خشک می تواند باعث بهبود عفونت مثانه شود.

به دوست داران "میوه خشک" بپیوندید

گیلاس خشک:
گیلاس خشک به دلیل داشتن آنتوسیانین می تواند در درمان بیماری های التهابی مثل آرتریت و نقرس و همچنین در بهبود درد عضله پس از ورزش مؤثر باشد.

موز خشک:
پتاسیم بالایی که در موز وجود دارد آن را به یک ماده بسیار مغذی برای ورزشکاران تبدیل کرده است.
موز خشک می تواند یک میان وعده عالی برای کودکان باشد.

به دوست داران "میوه خشک" بپیوندید

کشمش:
شاید تعجب کنید اما کشمش میتواند مانع پوسیدگی دندان شود!
فیتوکمیکال‌ موجود در کشمش بر علیه باکتری های موجود در دهان عمل کرده و تکثیر آنها را مهار می کنند.

کیوی خشک:
کیوی خشک می تواند از ابتلا به سرطان روده جلوگیری ‌کند و به دلیل فیبر بالایی که دارد کلسترول خون را کاهش می‌دهد.
همچنین به دلیل داشتن ویتامین E بدن را در برابر رادیکال های آزاد محافظت میکند.

به دوست داران "میوه خشک" بپیوندید

انجیر خشک:
برای درمان کم خونی، انجیر خشک مصرف کنید. مصرف ۴ عدد انجیر خشک در روز، یک چهارم نیاز روزانه بدنتان به آهن را تأمین می کند.

آناناس خشک:
آناناس خشک سرشار از منیزیم است. منیزیم باعث استحکام استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان می شود.
بروملين موجود در آناناس خشک باعث كاهش سرفه های شدید می شود.

به دوست داران "میوه خشک" بپیوندید

میوه خشک مرغوب از کجا بخریم؟

شما می توانید میوه خشک را خودتان در خانه تهیه کنید. اما اگر حوصله و شرایطش را ندارید و دنبال یک پکیج آماده و متنوع و خوشمزه می گردید
و کیفیت محصول برایتان مهم است، پیشنهاد ما میوه خشک خانگی ” ما سه تا ” ست.
شما میتوانید از پیج اینستاگرام ” ما ۳ تا “ میوه های خشک خانگی خوشمزه و سالم را به صورت آنلاین سفارش بدهید.

به دوست داران "میوه خشک" بپیوندید
این محصولات بدون هیچ گونه مواد افزودنی هستند و در بسته های بندی های شیک و زیبا عرضه می شوند
و می تواند پیشنهاد خوبی برای هدیه به عزیزانتان باشد.

لینک پیج اینستاگرام “ما ۳ تا”

تهیه شده توسط مجله اینترنتی سیمین بانو

درباره سیمین بانو

سردبیر مجله اینترنتی سیمین بانو | لیسانس مهندسی شیمی گرایش صنایع غذایی و علاقه مند به حوزه ی IT

این مطالب را نیز ببینید!

اهمیت ورزش و تغذیه مناسب در سنین رشد

اهمیت ورزش و تغذیه مناسب در سنین رشد

برخی از ما انسان ها با فکر کردن به اندام و هیکل خود، حسرت این موضوع را می خوریم که چرا در گذشته ورزش نکردیم یا فلان کار را انجام ندادیم. به عقیده من، این فکر تا حد زیادی درست بوده و شما می توانستید با غذای مناسب و ورزش در دوران گذشته تان تا حد زیادی تغییر کنید. اما درصد قابل توجهی هم ازین موضوع به ژنتیک انسان ها بستگی دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *